Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wij proberen om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht u ergens niet helemaal uitkomen of nog met een vraag zitten, grote kans dat uw vraag tussen onze veelgestelde vragen staat die hieronder te vinden zijn.

Onderzoek bestellen

1. Hoe moet ik een test bestellen?

U voegt de test die u wilt bestellen toe aan uw winkelwagen en vervolgens klikt u op uw winkelwagen en vervolgt u het afreken proces.

2. Hoe oud moet je zijn om een test te bestellen?

Vanaf 18 jaar mag iedereen bij Bloedwaardentest een onderzoek afnemen. Voor kinderen jonger dan 18 graag overleg via telefoon (085 - 065 37 47) of per mail (info@bloedwaardentest.nl)

3. Kan ik voor meerdere personen in 1 keer bestellen?

Nee, U kunt niet voor meerdere personen tegelijk in één order bestellen, de rapportage wordt gemaakt afhankelijk van het geslacht en leeftijd en is altijd persoonlijk. Als u voor meerdere mensen een test wilt kopen moet u dus 2 x apart uw winkelwagen afrekenen.
Tevens moet natuurlijk per persoon bloedafnamekosten worden betaald.

4. Is het anoniem?

Bloedwaardentest geeft uw uitslagen nooit door aan verzekeraar of (huis)arts. U ontvangt de bloedbuisjes op het door u opgegeven adres, deze zijn voorzien van een barcode die communiceert met uw onderzoek, maar het is door niemand te achterhalen wat er getest wordt, alleen door het lab systeem. De uitslag wordt uitsluitend naar het door u opgegeven e-mail adres verstuurd. U kunt de bestelling ook onder een andere naam plaatsen, verander echter niet uw geboortedatum, de uitslagen worden nl. gerelateerd aan uw geslacht en leeftijd.

5. Ik heb een test besteld, hoe nu verder?

U ontvangt de onderzoeksset 1 werkdag na uw bestelling. In de tussentijd wordt u gekoppeld aan een prikpost door ons afsprakenbureau.

6. Ik heb een test besteld maar ik wil deze toch annuleren, kan dat?

Ja, u kunt uw bestelling annuleren. Wanneer u met ons contact opneemt via telefoon (085 - 065 37 47)

7. Ik wil een test bestellen zonder bloedafname, hoe moet ik bestellen?

U besteld op bijna dezelfde manier, alleen bij het invullen van de adresgegevens bij het kopje 'land:*' selecteert u hier 'NL verzendkosten geen bloedafname'. Dan kunt u verder uw bestelling op de gebruikelijke wijze afronden.


Bloedafname

8. Ik heb een test besteld en al binnen, hoe en wanneer kan ik bloed laten prikken?

U ontvangt een verwijsbrief voor een prikpost bij u in de buurt. Hier staan ook openingstijden bij vermeld. Het beste is om maandag t/m donderdag bloed af te laten afnemen.

9. Moet ik nuchter zijn tijdens het prikken?

Voor de meeste onderzoeken hoeft u niet nuchter te zijn. Als u helemaal nuchter moet zijn, dan staat dat bij de test vermeld.
Als uw bloedwaarden goed zijn, zijn ze ook goed als u niet nuchter bent.

Wilt u het zekere voor het onzekere nemen, voor een optimaal resultaat mbt;
glucose
cholesterol (vetprofiel) en
leverfunctie
dan hebben wij voor u het volgende dieetadvies:

Neem vanaf de avond voor uw afspraak na 23:00 uur geen koffie en geen zuivelproducten (zoals melk, karnemelk of yoghurt). Geen gefrituurde waren en geen alcoholhoudende drank. Neem als ontbijt en/of lunch maximaal 2 sneetjesvolkorenbrood belegd met bijvoorbeeld magere vleesproducten, zonder boter. Neem als drinken water of thee zonder melk en suiker. Neem geen zoetbeleg, geen fruit en geen zuivelproducten.

10. Mijn buisjes zijn vies?

Dit hoort zo, de buisjes zijn voorzien van een speciale coating om het bloed te prepareren zodat het goed blijft tijdens de verzending. In het ziekenhuis hebben de buisjes deze coating niet nodig, daarom zien de buisjes er anders uit.

11. Moet ik voor het prikken stoppen met het innemen van supplementen?

In het bloed wordt gemeten wat het vitamine of mineralen level op dat moment is, ongeacht of deze via voeding of supplementen binnengekomen zijn.

U kunt een vitaminebalans dus meten zonder of met supplementen.

Als u wilt weten of u zelf genoeg aanmaakt en genoeg uit uw voeding haalt doet u de test nadat u een aantal weken geen supplementen hebt genomen. Voor Vitamine B12 minstens een maand.

Als wilt weten of je niveau hoog genoeg wordt bereikt door de supplementen, of misschien te hoog is geworden, wat voor sommige bloedwaarden ook gevaarlijk kan zijn,

Kun je de test doen op het moment dat je je standaard voeding en supplementen tot je neemt.

12. Ik heb bloed geprikt, en nu?

U doet de met bloed gevulde buisjes in het bijgeleverd medisch verzendmateriaal en doet deze op de post. Dit kan gewoon in de oranje brievenbus of u kunt het afgeven bij een PostNL ophaalpunt. U hoeft de post niet meer te frankeren, dat is al door ons gedaan. Wanneer het extreem warm/koud is wordt aangeraden de buisjes net voor ophaal tijd van PostNL in de bus te doen of het af te geven bij een ophaal locatie. Bewaar bloed op kamertemperatuur en urine in de koelkast.

13. Hoe vol moeten de buisjes?

Het vullen van de buis hangt af van de soort buis en merk van de buis. Onze stolbuizen vullen geheel tot de top (rode dop), De EDTA (paarse buis) buizen vullen zich tot de helft en de glucose buizen (grijs-wit) tot 1/3e.


Uitslagen

14. Wat betekenen de referentiewaarden op mijn uitslagformulier?

Op het uitslag formulier staat uw referentiewaarden die uit de test is gekomen. Daarnaast staan 2 andere waarden waar deze tussen zou moeten vallen. die referentie waarden zijn afhankelijk van uw geslacht en leeftijd.

15. Ik wil mijn uitslag graag bespreken met een arts, kan dit?

Ja dit kan, u kunt met uw uitslagformulier gewoon terecht bij uw eigen huisarts. U kunt ook via onze 'Extra services' een consult aanvragen. Wij hebben verschillende internisten en coaches waarmee u uw uitslag kunt bespreken en u ook verder helpen waar u problemen/klachten heeft. Hier de link https://bloedwaardentest.nl/extra-advies/

16. Kan ik nog meer testen doen uit mijn eerder verstuurde bloed? (nabepaling)

Ja dit is mogelijk, wanneer u weer een test bij ons besteld hoeft u dan ook niet te betalen voor bloedafname en verzendkosten en wordt er uit hetzelfde bloed nog eens getest. Dit is mogelijk tot 5 werkdagen na ontvangst van het bloed op het lab.

17. Hoe ontvang ik mijn uitslag?

U ontvangt uw uitslag in een PDF document per mail. Bij een extreem lage of hoge uitslag van een bepaling, waarvoor direct medisch handelen wenselijk is, wordt u, voordat u de uitslag ontvangt, gecontacteerd voor overleg met u. Overige afwijkende waarden worden aangegeven met voor het resultaat een pijltje omhoog voor een hoge waarde en/of een pijltje omlaag voor een lage waarde. Een urine- en/of bloedonderzoek blijft een moment opname, soms is het verstandig om de testen, die voor verbetering vatbaar zijn, na een maand te herhalen. Bij medische klachten dient u te allen tijde uw (huis)arts te raadplegen.


Overige vragen

18. Wat is de houdbaarheid van de geleverde testset?

U dient uw bloed uiterlijk 8 weken na ontvangst van de bloedafnameset af te laten nemen en te versturen, dit in verband met de houdbaarheid van de buizen. Na deze tijd wordt uw order afgesloten en kan niet meer in behandeling worden genomen.
Als u niet binnen deze tijd in de gelegenheid bent uw bloed in te sturen, gelieve dan contact met ons op te nemen (info@bloedwaardentest.nl) Wij kunnen dan nogmaals uw bestelling plaatsen en nieuwe afname set toesturen, u betaalt dan echter wel extra orderkosten van €19.90. als wij binnen de termijn van 8 weken niets van u vernomen hebben, komt uw order helaas te vervallen en kunt u geen aanspraak meer doen op het uitvoeren van de testen.

19. Ik wil mijn test ruilen, kan dat?

Uw bloedonderzoek kan niet geruild worden, omdat uw onderzoek speciaal op naam aangemaakt wordt in het laboratoriumsysteem. Wel kunt u, voordat u bloed laat prikken, van de order afzien of wisselen voor een ander onderzoek. U dient bij wisseling opnieuw de orderkosten/verzendkosten te betalen.
U dient deze annulering dan per email te versturen naar info@bloedwaardentest.nl onder vermelding van uw naam en ordernummer. Wij kunnen u het bedrag voor het bloedonderzoek dan crediteren, met uitzondering van de orderkosten/verzendkosten en betalingskosten.

20. Ik wil graag bloedonderzoek zakelijk aanbieden, kan dit?

Neem hiervoor contact met ons op via info@bloedwaardentest.nl

21. Moet ik thuis zijn voor het ontvangen van de testset?

Nee u hoeft niet thuis te zijn, deze kan gewoon door de brievenbus.

Heeft u verder nog vragen?

Staat uw vraag er niet tussen en heeft u nog vragen die u graag beantwoord wilt hebben? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Zij willen u graag helpen!


Stuur ons gerust een bericht

Mail: info@bloedwaardentest.nl

Telefoon: (085) 065 37 47

Whatsapp: 06 - 17 31 73 07